Poistenie

PEGAS TOUR je poistená v zmysle Zákona č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov pre prípad úpadku cestovnej kancelárie. Garančný list UNION poisťovňa je uvedený na www.pegastour.sk. Zákon obsahuje aj nové podmienky poistenia a rozsahu služieb. V ponuke PEGAS TOUR používame slovo zájazd ako pre zájazdy autobusovou alebo leteckou dopravou, spojených cestovných službách v zmysle Zákona č. 170/2018 Z. z., tak aj pre ubytovanie so stravou alebo bez stravy, jednodňové akcie a iné služby, ktoré cestovná kancelária poskytuje. Odporúčame oboznámiť sa so znením zákona 170/2018 Z. z. a podmienkach zákonného poistenia cestovných kancelárií. Zároveň pri kúpe každého zájazdu si môžete uzavrieť cestovné poistenie poisťovne UNION poisťovňa, a.s. v nasledovnom rozsahu: poistenie liečebných nákladov a asistenčné služby v zahraničí • poistenie batožiny a oneskorené dodanie batožiny leteckou spoločnosťou a strata dokladov • poistenie všeobecnej zodpovednosti za škody • úrazové poistenie • poistenie storna (odstupné za zrušenie zájazdu) • poistenie nevydarenej dovolenky • poistenie zvýšených nákladov na spätnú prepravu • poistenie doprovodu • poistenie predčasného návratu a nečerpaných služieb • poistenie nákladov na cestu blízkej osoby poisteného • poistenie nákladov v prípade choroby dieťaťa • poistenie cestovných nákladov v prípade nepojazdného vozidla • poistenie meškania hromadného dopravného prostriedku • poistenie oneskoreného nástupu na zájazd • poistenie nákladov na technickú pomoc pri záchrannej akcii. Rozsah poistného je široký a cenovo veľmi výhodný, dôraz treba klásť aj na poistenie storna (odstupné za zrušenie zájazdu), ktoré je súčasťou cestovného poistenia. Preto odporúčame cestovné poistenie uzavrieť aj v prípade, ak máte niektoré z týchto poistných rizík už poistené v životnej poistke alebo v rámci platobnej karty. Európsky preukaz poistenca je vhodným doplňujúcim dokladom.

Ubytovanie

Na ubytovanie môžu nastúpiť len osoby (menovite) a domáce zvieratá (presný počet) uvedené na Zmluve o zájazde alebo Zmluve o pobyte alebo službe. Pri uvedenom nástupe na ubytovanie denne môže byt k dispozícii obmedzený počet izieb alebo apartmánov. V ponuke PEGAS TOUR nájdete rôzne hotelové i apartmánové ubytovacie zariadenia. Väčšinu ubytovacích kapacít navštevujú naši spokojní zákazníci už niekoľko rokov a samozrejme  na internetovej stránke www.pegastour.sk nájdete i novinky, ktoré sme boli tiež preveriť osobne my resp. naši kolegovia. Označenie kategórie ubytovania v ponuke PEGAS TOUR pri hotelovom ubytovaní zodpovedá oficiálnemu označeniu v danej krajine, čo niekedy môže byt odlišné od slovenskej kategórie. Kvalita ubytovacej kapacity v rovnakej kategórii hotelov je rozlíšená hlavne cenou a polohou. V prípade, že ubytovacia kapacita by sa veľmi odlišovala od slovenských zvyklostí, v texte nájdete vyjadrenie k ubytovacej kapacite.
Pri ubytovacej kapacite rovnakej kategórie môže byť za názvom apartmánového ubytovania označenie SUPERIOR – znamená to vyššiu kvalitu danej kategórie. Taktiež niektoré hotely ponúkajú viacero typov izieb. Pokiaľ je v príplatkoch uvádzaná možnosť doplatenia napr. za izbu Premier Club, Superior a pod., treba brat na vedomie, že sa jedná o izby lepšie situované resp. lepšie vybavené. Ubytovacie komplexy častokrát tvorí hlavná budova hotela a jej priľahlé  budovy  ako  napr. depandansy, pavilóny, bungalovy alebo budovy v rádovej zástavbe. Základom každého ubytovania sú dvojlôžkové izby, t.j. základné lôžko, každá ďalšia osoba je ubytovaná na prístelke. Prístelkou v hoteloch a v apartmánoch môže byť riadne lôžko, pohovka, rozkladací gauč (môže znamenať aj vysúvacie jedno lôžko, čo znamená, že obe lôžka nie sú v jednej rovine), rozkladacie kreslo alebo iný druh ležadla. Ak je v texte uvedené, že prístelky alebo postele sú vhodné pre deti do 15 r., znamená to, že lôžka sú kratšie a užšie ako bežné rozmery. Stáva sa, že v dvojlôžkových izbách s dvoma prístelkami sú v hoteloch a v apartmánoch poschodové postele. Detské postieľky pre deti do 3 rokov sú vo väčšine ubytovacích zariadení zdarma, ale ich počet je obmedzený, teda cestovná kancelária negarantuje ich pridelenie (pridelenie je plne v kompetencii ubytovacieho zariadenia), aj keď bola požiadavka klienta na detskú postieľku ubytovaciemu zariadeniu nahlásená zo strany PEGAS TOUR. Pri pobytoch kratších ako 4 noci v každej krajine môže byť účtovaný v hoteloch príplatok cca 20 až 70 %. Rozloha izieb závisí v každom štáte od príslušných noriem (izby sú zväčša menšie, ako sme zvyknutí na Slovensku). Základ priestoru tvorí vždy dvojlôžková izba a prístelky alebo detské postieľky môžu byť dodané do izby rovnakej rozlohy, preto treba pri obsadení izieb viacerými osobami počítať  so stiesneným priestorom.
PEGAS TOUR nezodpovedá za čistotu okolia ubytovacích zariadení a pláží, ani za stavebnú činnosť v strediskách. Vo výnimočných prípadoch pri nepriazni počasia sa môžu na plážach a v mori krátkodobo vyskytnúť náplavy rias, vodných tráv, medúz a podobne. Tieto skutočnosti sú zo strany cestovnej kancelárie neovplyvniteľné.
V Španielsku sú izby vo väčšine hotelov priestrannejšie ako v iných stredomorských krajinách, preto sú vhodné aj pre rodiny s deťmi, ktoré využívajú dve prístelky k základným lôžkam (výnimočne aj poschodová posteľ). Naopak v Chorvátsku, vzhľadom na menšie rozmery izieb, takmer žiadny cenovo výhodnejší hotel nemá možnosť ubytovania s dvoma prístelkami, avšak niektoré hotely ponúkajú pre rodiny s malými deťmi možnosť ubytovania jedného dieťaťa na prístelke a druhého dieťaťa do určitého veku bez lôžka so všetkými ďalšími službami alebo cenovo náročnejší typ tzv. rodinných izieb (môže byt aj iné označenie) so štyrmi posteľami, prípadne môžu ubytovanie tvoriť dve susediace dvojlôžkové izby, prepojené vnútornými dverami (vid popis ubytovania). Francúzsky balkón znamená priestrannejšie presklené dvere so zábradlím. U hotelov cenovo výrazne priaznivých, zväčša dvojhviezdičkovej a trojhviezdičkovej kategórie je uvedené v popise zariadenie starším nábytkom, čo môže aj znamenať príslušnú opotrebovanosť. V Taliansku väčšina hotelov a apartmánov poskytuje ubytovanie pre rodiny s deťmi aj v izbách s poschodovými posteľami.
Jednolôžkové izby, napriek tomu, že je za ne zo strany hotelov účtovaný príplatok, sú obyčajne menšie, horšie situované, často bez výhľadu a bez balkóna. Jednolôžkové izby sú vždy na vyžiadanie. Zľava na dieťa je rozlišovaná podľa presného dátumu narodenia. V Chorvátsku väčšinou prvé  dieťa je  uvádzané  ako dieťa staršie. Cenovo výhodné obdobie pred a po sezóne prináša so sebou tiež riziko, že niektoré reštaurácie, diskotéky alebo obchody nie sú v prevádzke, plážový servis a delegátske služby tiež ešte nie sú k dispozícii resp. už nie sú v plnej prevádzke, prípadne majitelia ubytovacích zariadení z dôvodu nižšieho obsadenia ubytovacej kapacity obmedzia niektoré služby, napr. prevádzkovanie bazénov. Prideľovanie presných čísiel izieb, poschodí a pod. je v kompetencii hotelov resp. ubytovacích zariadení. V prípade ubytovania v apartmánoch nie je v uvádzaných krajinách určená kategorizácia, preto vyjadrenie v hviezdičkách slúži pre uľahčenie Vašej orientácie a je to názor našej cestovnej kancelárie. Ak je v apartmánoch uvádzaná miestnosť na spanie, znamená to, že sa jedná o menší priestor, väčšinou s oknom do vnútorného priestoru inej miestnosti v apartmáne. Všetky apartmány v ponuke PEGAS TOUR majú kompletne vybavenú kuchyňu chladničkou, sporákom resp. varičom, riadmi, príbormi.
V Taliansku u hotelov aj u apartmánov je bežné, že kúpeľňa spolu s WC je v jednej miestnosti a je priestorovo veľmi stiesnená, v cenovo priaznivejších ubytovacích zariadeniach môže byt sprcha namontovaná len v stene a nemusí mat ani sprchovú kabínu ani záves.
Ak je pri popise ubytovania v apartmánoch uvedené, že sa jedná o rezidenciu, znamená to, že môžu byt poskytované aj služby recepcie, prípadne ďalšie služby.
V apartmánoch v Taliansku, kde v cene nie je zahrnutá aj posteľná bielizeň, je potrebné vziať si posteľnú bielizeň so sebou, prípadne v niektorých apartmánoch sa dá prenajať za poplatok. V severnej časti Talianska sa môže stať, že v apartmáne pre určitý počet lôžok (hlavne pri apartmánoch viac ako 4 lôžka) sú zahrnuté do celkového poctu lôžok aj postele, bežne označované ako prístelky. V bazénoch je nutné používať kúpaciu čiapku. V Taliansku je tiež povinné dodržiavať zákonom stanovenú tzv. siestu t.j. popoludňajší čas oddychu medzi cca 12.30 hod. až 16.00 hod. V tomto čaše je tiež zákaz kúpania v bazénoch. V oblasti Rimini sú v ponuke hotely aj cenovo veľmi výhodné, i keď majú rovnaký počet hviezdičiek ako hotely cenovo náročnejšie. Cena je naozaj veľmi priaznivá, hotely sú však zvyčajne staršie, s jednoduchšou a jednotvárnejšou stravou. Verejné pláže sú označené a voľne prístupné a sú v rôznych častiach letoviska, odporúčame kvôli pohodliu si na mieste zakúpiť aj plážový servis. V niektorých častiach Talianska je v cenách ubytovania zahrnutý aj plážový servis, ktorý tvorí zvyčajne jeden slnečník, jedno ležadlo a jedno kreslo alebo ich kombinácie na izbu alebo apartmán. Začiatok i koniec služieb na pláži závisí od miestnych spoločností, každý rok môže byt rozdielny a vo veľkej miere závisí od návštevnosti strediska, počasia a miestnych predpisov. Vo väčšine letovísk sú zriadené aj samostatné pláže pre psov.
Pri ubytovaní v apartmánoch je povinnosťou hostí vynášať pravidelne smeti počas i na konci pobytu a zanechať apartmán v pôvodnom čistom stave. Apartmány nie sú vybavené uterákmi a toaletnými potrebami a preto je potrebné ich vziať so sebou.
V Španielsku sa jedná prevažne o hotely veľkokapacitné.  V európskych krajinách je bežné, že niektoré hotely môžu pozostávať aj z viacerých budov (hlavná budova, depandansy, budovy v rádovej zástavbe, pavilóny, apartmánová časť a pod. ) a cena pri ubytovaní v ktorejkoľvek časti hotelového zariadenia je rovnaká, ak nie je uvedené inak. Je bežné, že dobrý 3*** hotel má rovnakú alebo vyššiu kvalitu ubytovania i služieb ako štandardný 4**** hotel a môže byť aj cenovo drahší.
Vo väčšine hotelov sú na chodbách položené koberce, ktorých účelom je tlmenie hluku. Pri poznávacích zájazdoch sa stáva, že hotely vo vnútrozemí majú spravidla vyššiu úroveň ubytovacích služieb ako hotely v letoviskách pri mori.
Ak je parkovacie miesto zahrnuté v cene ubytovacej kapacity, je pre každú izbu alebo jeden apartmán rezervované parkovanie len pre jedno auto (ak nie je uvedené inak).
Ponuka pobytov pod názvom NO NAME napr. u apartmánov v Chorvátsku znamená, že je cenovo priaznivá, garantovaná je vzdialenosť od mora a štruktúra ubytovania apartmánov, prípadne presnejšie stredisko. Názov apartmánov sa klient dozvie priamo na mieste, prípadne aj skôr. Ponuka hotelov pod názvom typu FORTUNA resp. NO NAME  napr. pri hoteloch v Taliansku znamená, že je cenovo najvýhodnejšia, garantovaná je vzdialenosť od mora a typ izby a niektoré služby. Názov hotela a stredisko sa klient dozvie väčšinou tesne pred odchodom, prípadne až priamo na mieste. Ak je v ponuke uvedená izba s orientáciou na morskú stranu, znamená to, že z balkónov izieb je výhľad aj na more, ale môže byt obmedzený vysokým porastom stromov alebo zástavbou nižších zariadení pred hotelom resp. apartmánmi (hlavne z nižších poschodí).
Ak je u ubytovacieho zariadenia ponúkaný panoramatický výhľad, znamená to, že ubytovacie zariadenie alebo jeho okolie sa nachádza v miernom svahu resp. na vyvýšenom mieste a treba počítať aj s využitím schodov pri skrátení cesty od mora alebo s dlhšou cestou naokolo.
V niektorých, zväčša cenovo výhodných talianskych hoteloch a apartmánoch, môžu byt k použitiu pri stravovaní aj tvrdené plastové poháre prípadne taniere. Takisto môžu byt na izbách kovové postele.
V oblasti Rimini v južnej časti sa hotely vo vzdialenosti cca 200 m od pláže nachádzajú v blízkosti železnice. Z dôvodu zvýšenej možnosti krádeží v prímorských letoviskách odporúčame počas neprítomnosti a v noci uzatvárať okná a dvere vo svojich ubytovacích zariadeniach, čí už v hoteloch alebo v apartmánoch. V žiadnom prípade cestovná kancelária nezodpovedá za osobné veci klientov, ani v prípade krádeží. Počas neprítomnosti osôb v apartmáne resp. v hoteli je zakázané nechávať domáce zvieratá bez dozoru. Akékoľvek poškodenie zariadenia domácim zvieraťom je povinný majiteľ uhradiť na mieste. Z ubytovacích zariadení nie je povolené vynášať žiadne zariadenie alebo vybavenie mimo izby alebo apartmánu. Na balkónoch alebo terasách ubytovacích zariadení je zakázané grilovať alebo používať otvorený oheň. Fotografie z interiérov jednotlivých ubytovacích kapacít sú vzorové, ilustračné,  jednotlivé vybavenie izieb sa môže líšiť (farebne, veľkosťou, zariadením, vybavením a pod.).
Počas letnej sezóny sa môže stať, že je viditeľnejšie opotrebovanie napr. stien na izbách po predchádzajúcich klientoch (znečistené od detí alebo od hmyzu) resp. prasknutá kachlička v kúpeľni (nárazom) a pod. a nie je možné v priebehu turistickej sezóny riešiť stavebné úpravy. Treba brat na zreteľ, že v apartmánoch a hoteloch môže byt menší počet odkladacieho nábytku alebo menší úložný priestor ako sme zvyknutí doma, prípadne, aký by sme potrebovali na prinesené množstvo batožiny.

Stravovanie

V službách hotelov je väčšinou už v cenách zahrnuté aj stravovanie, ktorého presný rozsah je uvádzaný priamo v ponuke. Švédske stoly predstavujú bohatý samoobslužný výber z rôzneho sortimentu jedál. Pod bufetovým stravovaním rozumieme tiež voľný samoobslužný výber, ale z menšieho rozsahu ponúkaných jedál ako pri švédskych stoloch. Pod pojmom rozšírené raňajky rozumieme teplý nápoj, pečivo alebo chlieb, maslo, džem, saláma, šunka, syr alebo vajíčko. Kontinentálne raňajky sú servírované a znamenajú užší výber ako pri rozšírených raňajkách. All inclusive stravovanie sa uskutočňuje na báze plnej penzie a znamená väčšinou neobmedzený rozsah stravovania a konzumácie alkoholických a nealkoholických nápojov miestnej výroby (v každej krajine sú vybrané rôzne druhy nápojov) vo vyhradených priestoroch hotela alebo v bare pri bazéne a to vo vyhradených časoch. V každej krajine predstavuje all inclusive iný rozsah služieb a ich úroveň je neporovnateľná. Množstvá a sortiment stravy je plne v kompetencii hotela alebo reštaurácie a je prispôsobený miestnej i medzinárodnej kuchyni a záleží od kategórie a ceny ubytovacieho zariadenia. V Taliansku sú bežne raňajky v menšom rozsahu ako na Slovensku, Taliani, Chorváti, Francúzi, Slovinci a Španieli väčšinou nepodávajú na raňajky zeleninu ani ovocie. V cenovo najvýhodnejších hoteloch, hlavne v strednej a južnejšej časti Talianska môžu byt servírované sladké kontinentálne raňajky a jedálny lístok je menej rozmanitý, jedlá sa môžu opakovať, porcie sú zvyčajne menšie ako sme zvyknutí na Slovensku. Tiež môže ísť o u nás nezvyklé kombinácie jedál, príloh a hlavných jedál. Takisto sa môže stať, že sa používa jeden príbor aj pre predjedlá aj pre hlavné jedlo, teda príbory sa počas jedla neodnášajú. Pri raňajkách, aj keď sú formou bufetu, sa môže stať, že nie vždy sú všetky jedlá doplňované v neskorších stravovacích časoch. Zvlášť v Španielsku a v Chorvátsku v hoteloch pri stravovaní formou švédskych stolov je veľmi výhodné si priplatiť i obedy. Tieto je možné priplatiť vždy len za všetky osoby na izbe a na celý čas pobytu, nie jednotlivo alebo len na niektoré dni.
V Chorvátsku v prípade priplatenia si nápojov k polpenzii a doplatku za obedy, je potrebné priplatiť nápoje aj k obedu. Pri ubytovaní v apartmánoch je možné si v niektorých ponukách stravovanie aj dokúpiť. Väčšinou ide o stravovanie v dostupných miestnych reštauráciách resp. pizzeriách. V niektorých stravovacích zariadeniach je možný výber z jedál resp. raňajky alebo šaláty môžu byt formou bufetu. Ak pri ponuke apartmánov nie je uvedená možnosť doplatenia stravovania vopred, v takom prípade je možné stravovanie len individuálne podľa osobného výberu v miestnych reštauráciách. Stravovacie služby začínajú v deň príchodu večerou a končia podľa rozsahu stravovania buď raňajkami alebo obedom. Nápoje k hlavným jedlám nie sú zahrnuté v cene (ak nie je uvedené inak) a ak sa nejedná o službu all inclusive. Ak je možné nápoje k jedlám vopred priplatiť, je táto povinnosť pre všetky osoby na izbe, nie na jednotlivé osoby. V prípade leteckej dopravy, kde sú časy príletov a odletov v skorých ranných resp. v neskorých večerných hodinách, je prvá resp. posledná služba riešená individuálne po dohovore s cestovnou kanceláriou resp. zahraničným partnerom. Pri pobytoch počas celodenných výletov je možné vymeniť teplú stravu za baličky, ktoré sú však menšieho rozsahu a ceny ako jedlá podávané v reštaurácii. Požiadavku na baličky treba nahlásiť na recepcii hotelov vždy jeden deň vopred do cca 16 hodiny. U hotelových ponúk typu FORTUNA je stravovanie v Taliansku formou servírovaných jedál výberom z menu.

Špeciality talianskeho termálneho ostrova ISCHIA

Hlavná letná sezóna na talianskom termálnom ostrove ISCHIA začína v polovici apríla a končí v polovici októbra. Ostrov má kužeľovitý tvar, od mora sa dvíha až po najvyšší bod Monte Epomeo, vo výške 798 m nad morom. Pre taliansky ostrov ISCHIA je charakteristické, že hotely  tvoria viaceré budovy a sú umiestnené aj v prekrásnych tropických záhradách, v oázach pokoja, niektoré aj s panoramatickým výhľadom a pritom sú ľahko dosiahnuteľné všetky rušnejšie časti ostrova. Izby s balkónmi alebo terasami znamenajú rovnakú úroveň služieb ako izby bez balkónov. V niektorých hoteloch je možné balkón resp. terasu priplatiť. Dvojlôžkové izby s dvomi prístelkami sú vo väčšine hotelov možné na vyžiadanie, v niektorých hoteloch môžu byt aj poschodové postele. Tabuľky cenníkov sú väčšinou uvádzané pre dvojlôžkové izby s jednou prístelkou. Dostupnosť všetkých pláží, pamiatok, termálnych parkov i miest je bez problémov možná miestnymi turistickými, ľahko dostupnými i finančne nenáročnými autobusovými linkami. Doprava po ostrove je veľmi jednoduchá, autobusové spojenie veľmi ľahko orientovateľné a finančne prijateľné. Ležadlá a slnečníky pri hotelových bazénoch sú väčšinou zdarma, v prípade nám známych poplatkov sú tieto uvedené v cenníku ako príplatková služba. Pri stravovaní tiež platí pravidlo “iný kraj – iný mrav”; talianska kuchyňa je veľmi chutná, zdravá, ale samozrejme sa líši od slovenskej kuchyne, porcie sú menšie. Väčšina hotelov poskytuje večere formou viacchodového menu, a to výberom z dvoch druhov predjedla (cestoviny, polievka), z hlavného chodu (mäso, ryba, bezmäsité jedlo) a z dezertu (ovocie, zmrzlina alebo puding). Niektoré hotely ponúkajú šalátový bufet. Na ostrove ISCHIA sa neposkytuje stravovanie formou all inclusive v cenovo priaznivejších hoteloch. Každý návštevník talianskeho termálneho ostrova ISCHIA môže vyskúšať účinky termálnej vody a kozmetiky. Z viac ako 100 termálnych prameňov rôznej teploty pramení voda, ktorá poskytuje zdravie, úľavu a lieči choroby kĺbov, reumatizmus, bolesti chrbtice, tráviaceho ústrojenstva, hlasivky, gynekologické choroby, či ochorenia kože.


Autobusová doprava

Pri pobytoch PEGAS TOUR nájdete aj ponuku autobusovej dopravy. Presný popis vybavenia autobusu, plánované trasy a časy prepráv, nástupné miesta a zakúpenie miesteniek sú uvádzané pri kyvadlovej doprave (INFO – doprava). Rovnaké typy autobusov sú využívané aj pri poznávacích zájazdoch, podmienky prepravy sú uvádzané v každej ponuke. Na prepravy využívame viacero dopravcov a zaradujeme autobusy novšieho roku výroby. Vodiči počas dopravy dodržiavajú pravidelné bezpečnostné prestávky každé cca 4 hodiny, v prípade že autobus má zabudované WC, negarantujeme jeho používanie. Odchody sú z rôznych miest Slovenska, treba počítať aj s prepravou cez noc. Zvozovým vozidlom môže byt (podľa trasy) aj osobné auto, mikrobus alebo autobus inej cieľovej trasy, prípadne inej cestovnej kancelárie a trasa pri ceste tam a späť môže byt rozdielna. V niektorých prípadoch pri nástupoch a výstupoch v rôznych mestách Slovenska sa môže stať, že napr. v Trenčíne, na Zelenči alebo v Bratislave je potrebné prestúpiť do iného autobusu. Cestujúci v autobuse sú povinní dodržiavať prepravný poriadok a v plnej výške zodpovedajú za spôsobené škody na dopravnom prostriedku resp. za škody spôsobené spolucestujúcim. Na jedného cestujúceho je povolené do batožinového priestoru vziať so sebou 15 kg batožiny bežných rozmerov. Pri zmene cien dopravných nákladov vrátane pohonných látok môže dôjsť k úprave ceny prepravy o tzv. palivový príplatok.
Pri jednodňových akciách autobusovou dopravou  a prípadne aj viacdňových poznávacích zájazdoch môže dôjsť k časovej úprave programu vzhľadom na prispôsobenie programu jednotlivým navštíveným miestam, počasiu alebo z organizačných dôvodov.
Pri autobusovej doprave zabezpečujeme prepravu z jednotlivých nástupných miest na území SR do miesta ich pobytu, t.j. až do prístupnej blízkosti ubytovacieho zariadenia alebo agentúry. Rôzne nástupné miesta na Slovensku tvoria doplnkovú službu k cene dopravy. V hlavnej sezóne sa však môže stať, že sa autobusy nedostanú až do bezprostrednej blízkosti niektorých ubytovacích zariadení, nakoľko sú často úzke miestne komunikácie zablokované parkujúcimi autami individuálne cestujúcich klientov. V oblasti Rimini, kde je vzhľadom na uvedené, doprava pre autobusy komplikovaná, je možné vykladať/nakladať klientov len na očíslovaných autobusových zastávkach v blízkosti jednotlivých hotelov. Trasa jednotlivých autobusov závisí od poctu klientov z jednotlivých nástupných miest, pričom si vyhradzujeme právo jej určenia resp. zmeny. Pri zájazdoch je na vyžiadanie vo výnimočných prípadoch povolená aj preprava psov alebo domácich miláčikov, za podmienok dodržania prepravných podmienok a s ohľadom na ostatných spolucestujúcich. Majitelia zvierat sú zodpovední za ich cestovné doklady a dodržiavanie predpisov očkovania zvierat zodpovedajúcich danej krajine. Nesprávnosť dokladov alebo nedodržanie termínu očkovania nemá vplyv na odstúpenie od Zmluvy o zájazde alebo od Zmluvy o pobyte alebo službe bez odstupného. V prípade nižšieho poctu klientov z niektorého nástupného/výstupného miesta ( zväčša MT,NR ) si vyhradzujeme právo na zrušenie možnosti nástupu/výstupu na takomto mieste s tým, že klientom bude ponúknuté buď náhradné miesto nástupu/výstupu na zájazd alebo bude zabezpečená zvozová preprava z pôvodného nástupného/výstupného miesta pravidelnou autobusovou linkou resp. vlakom 2. triedy a to i v krátkej dobe pred odchodom. V prípade nižšej ceny za zvoz bude rozdiel bezodkladne vrátený. Táto zmena neoprávňuje k stornovaniu zájazdu bez odstupného resp. na náhradu nákladov cestovného do iného nástupného miesta. Trasa autobusu a zvozových vozidiel po Slovensku pri ceste tam a pri ceste späť môže byt rozdielna. Pri autobusovej doprave ponúkame možnosť zakúpenia miestenky. Označenie miest a čísla sedadiel sa menia podľa typu autobusu. Cestujúci sa dozvie číslo svojho sedadla pri nástupe do autobusu. Miestenka garantuje klientovi predné alebo stredné sedadlá v autobuse (prípadne zadné, ak si to výnimočne klient praje), avšak negarantuje mu presné miesto! V každom zájazde je iný počet klientov, ktorí si predplatia miestenky a preto počet miestenkových sedadiel je pohyblivý. Miestenky sa zakupujú hneď pri spísaní Zmluvy o zájazde. Každý cestujúci (vrátane detí do 2 rokov) musí mat vlastné sedadlo. V autobusoch sú všetky sedadlá považované za plnohodnotné, t.j. aj tie, ktoré majú obmedzený rozsah sklopenia resp. sa nachádzajú v zadnej časti. Všetky sedadlá sú obsadzované bez nároku na zľavu. Vo výnimočných prípadoch môže dôjsť k presmerovaniu trasy i v zahraničí. V prípade, že trasa zájazdu má zastávku v programe mimo cieľového štátu v blízkosti hraníc dvoch štátov, je pravdepodobné absolvovanie dopravy najkratšou trasou hociktorým susediacim štátom. V prípade, že si to vyžadujú prevádzkové podmienky alebo počas mimosezónnych akcií, napr. Veľká noc alebo pri poznávacích zájazdoch resp. pri kyvadlovej doprave s menšou obsadenosťou v záujme uskutočnenia pobytu aj s dopravou, môže byt táto doprava zabezpečená autobusom rovnakej kategórie s nižším počtom sedadiel alebo kvalitným mikrobusom. V prípade uskutočnenia dopravy mikrobusom obdržia klienti vopred túto upresňujúcu informáciu a nevzniká im nárok na stornovanie zájazdu bez odstupného resp. na náhradu cestovného.
Z dôvodu optimalizácie dopravy a vyťaženia autobusov môže byt vo výnimočných prípadoch v niektorých termínoch doprava zaisťovaná v spolupráci s inými cestovnými kanceláriami. Nie je vylúčené, že môže dôjsť k zmene nástupného/výstupného miesta namiesto Slovenskej republiky aj k nástupu/výstupu v Čechách, zväčša v Brne a môže dôjsť k prestupom do iného autobusu. Pri kyvadlovej doprave je príchod do niektorých letovísk v skorých ranných hodinách (sú to zväčša letoviská, ktoré sa nachádzajú medzi prvými na výstupnej trase autobusu v zahraničí),  teda  aj oveľa skôr ako je pracovná doba miestnych agentúr, ktoré klientov ubytovávajú. Tak isto klienti, ktorí vystupovali medzi prvými, budú pri ceste späť nastupovať ako poslední v neskorších večerných hodinách. Trasy a plánované nástupné/výstupné miesta kyvadlovej dopravy nájdete na https://www.pegastour.sk/stranky/20:kyvadlova-doprava-do-stredisk-ponuka-autobusovej-dopravy.html
V Zmluve o zájazde resp. v Zmluve o pobyte alebo službe je klient povinný uvádzať správne číslo mobilného telefónu, ktorý bude mať so sebou počas pobytu a dopravy (v deň odchodov autobusu je potrebné mať mobil zapnutý a sledovať prípadné hovory a SMS).
PEGAS TOUR nezodpovedá za plynulosť cestnej premávky na Slovensku ani v zahraničí. Počas prepravy dopravca dodržuje medzinárodné zmluvy a dohovory.
Zrušenie doplnkových služieb zo strany PEGAS TOUR nemá vplyv na odstúpenie od Zmluvy o zájazde resp. od Zmluvy o pobyte alebo službe bez odstupného.
V zahraničí autobusy vždy rozvážajú a zbierajú klientov do resp. z viacerých stredísk, pričom pri ceste tam i späť zastávky v strediskách nemusia byt rovnaké. Takisto každý týždeň môže ísť o rozvoz do rôznych stredísk. Autobusy prichádzajú do najbližších rozvozových stredísk zavčasu,  v skorých ranných hodinách (miestne agentúry otvárajú podstatne o niekoľko hodín neskôr) a pri ceste späť nastupujú klienti z týchto miest ako poslední (miestne agentúry už môžu byt zatvorené). Rozvozové časy sú prispôsobené povinným bezpečnostným prestávkam vodičov na posledných výstupných miestach v jednotlivých krajinách.

Program 10-dňového zájazdu autobusovou dopravou:
1.deň:odchod autobusu zo Slovenska v popoludňajších hodinách (severné a stredné Taliansko, Chorvátsko, Slovinsko - vo večerných hodinách) NON STOP cez Maďarsko, Slovinsko (Chorvátsko) resp. Rakúsko (Taliansko, Slovinsko)
2.deň:v raňajších resp. dopoludňajších hodinách príchod do letovísk, individuálne voľno, ubytovanie cca po 16.00 hod.
3.-8.deň:individuálne voľno, kúpanie, možnosť fakultatívnych výletov
9.deň:do 09.00 resp. 10.00 hodiny uvoľnenie ubytovacích kapacít, individuálne voľno, v podvečerných resp. večerných hodinách odchod autobusu NON STOP na Slovensko.
10.deň:príchod na Slovensko v raňajších resp. dopoludňajších hodinách (severné a stredné Taliansko, Chorvátsko, Slovinsko).

Letecká doprava pri pobytových zájazdoch, poznávacích a zájazdoch typu POZNÁVANIE s pobytom pri mori

Leteckú dopravu k pobytovým, poznávacím zájazdom a zájazdom typu POZNÁVANIE s pobytom pri mori sprostredkujeme na pravidelných linkách rôznych leteckých spoločnosti (napr. Ryanair, Wizz Air, Easy Jet, Austrian Airlines, Vueling, Air Baltic,  Swissair, Laudamotion a pod.) z rôznych letísk (Bratislava, Viedeň, Budapešť, Brno, Katovice) a to hlavne priame lety, prípadne výhodné prestupové lety. Keďže v čase vyhotovenia internetovej ponuky a jednotlivých letových destinácií nie sú známe letné letové poriadky leteckých spoločností alebo dochádza často k ich zmenám, PEGAS TOUR si vyhradzuje právo zmeny odletového miesta, čašu odletu resp. posun termínu odletu a určenie presného názvu leteckého dopravcu v primeranom časovom predstihu pred uskutočnením zájazdu, zverejnenom na www.pegastour.sk, hneď ako budú tieto informácie známe.
Každá letecká spoločnosť je v plnom rozsahu zodpovedná za bezpečnosť, letový poriadok, prepravné časy i všetky náležitosti spojené s prepravou podľa leteckého zákona o civilnom letectve c. 143/1998 Z. z., v zmysle nariadenia ES c. 261/2004 a ďalších predpisov. Za stratu alebo poškodenie batožiny počas letu zodpovedá letecká spoločnosť, pričom nahlásenie škody musí byt uskutočnené ihneď po zistení na príslušnom letisku na mieste a musí byt spísaný reklamačný protokol (P.I.R.), v opačnom prípade Váš nárok na vzniknutú škodu zaniká. Všeobecné náležitosti leteniek (zmena mena, zmena termínu, meškanie letu, rozsah batožiny, pozastavenie letov, zrušenie letov, prestupové lety, ukončenie činnosti, bankrot, atd.) sa riadia výlučne podmienkami každej leteckej spoločnosti, zverejnenými na internetových stránkach jednotlivých leteckých spoločností. Počas leteckej dopravy platí prepravný poriadok príslušnej leteckej spoločnosti, ako aj medzinárodné zmluvy a dohovory, ktorým sa letecký prepravca podriaďuje. Môže nastať skutočnosť, že dôjde k zmene letiska, odletových časov alebo dlhšiemu meškaniu lietadla. Tieto zmeny sú spôsobené preplnenosťou vzdušných koridorov, vplyvom zlých poveternostných, resp. technických podmienok a sú realizované v rámci zabezpečenia maximálnej bezpečnosti pasažierov. Niektoré letecké spoločnosti, prevažne nízkonákladové, neposkytujú počas letov občerstvenie v cene letenky. Zakúpené letenky zodpovedajú ekonomickej triede. Letiskové poplatky sú nevyhnutnou súčasťou leteckej dopravy. K nim si rôzne letecké spoločnosti účtujú rôzne ďalšie poplatky ako napr. bezpečnostné, emisné alebo palivové príplatky. Všetky tieto poplatky, vrátane transferu (u väčšiny zájazdov) a servisného poplatku CK, uvádzame v jednom letiskovom a servisnom poplatku. Pri kalkulácii cien zájazdov s leteckou dopravou sa vychádzalo z ceny 500,- USD/tona leteckého benzínu.
Ak je súčasťou zájazdu aj transfer v zahraničí resp. na Slovensku, treba sa ihneď po prílete prihlásiť u príslušného zástupcu, organizujúceho alebo vykonávajúceho transfer a až potom riešiť prípadné oneskorené dodanie batožiny resp. iný problém, súvisiaci s leteckou prepravou alebo osobnými potrebami.
Ceny leteniek pri leteckých zájazdoch sú kalkulované ku dnu vydania ponuky, avšak je možné, že cena letenky môže byt vyššia ako cena kalkulovaná a teda v tomto prípade môže byt u nových klientov cena leteckého zájazdu alikvotne zvýšená. Prvý a posledný deň zájazdu je určený na prepravu a cestovná kancelária neurčuje ani nenesie zodpovednosť za časy letov, ani meškanie lietadiel, ani zrušenie letov. Pri nárokoch klienta na odškodnenie za nedodržanie letových podmienok jednotlivých leteckých spoločností odporúčame sa obrátiť na spoločnosť Click2Claim, s. r. o. Cernyševského 10, 851 01 Bratislava - www.click2claim.eu (možné zakúpenie týchto služieb ako príplatková služba v cestovnej kancelárií PEGAS TOUR).
Každá letecká spoločnosť má iné podmienky pre rozmery a váhu batožiny na palubu a do batožinového priestoru, preto venujte pozornosť informáciám aj pri zakúpení zájazdu, akú batožinu máte v cene zahrnutú. Pri leteckých zájazdoch na pravidelných linkách, je v cenníku uvedený počet kusov batožiny, ktoré sú v cene zájazdu zahrnuté podľa podmienok leteckých spoločností (na palubu resp. do batožinového priestoru). Ak má klient záujem o dokúpenie si ďalšieho kusa batožiny do batožinového priestoru, je toto možné za cenových podmienok leteckej spoločnosti priamo na letisku. Prideľovanie sedadiel pri check-in je plne v kompetencii počítačového systému jednotlivých leteckých spoločností a môže sa stať, že na cestu tam i späť sú pridelené rôzne sedadlá pre jednotlivé osoby. Systém nemusí brat do úvahy spoločné cestujúce osoby.
Transfery z Bratislavy na letisko do Viedne a späť sú kalkulované pri obsadení minimálne 4-mi osobami, v prípade menšieho poctu záujemcov o zakúpenie transferov môže byt táto doplnková služba zrušená. Letisko vo Viedni je priamo prepojené autobusovými linkami s letiskom a mestom Bratislava. Keďže sa jedná o lety na pravidelných linkách a nie je to charterový let cestovných kancelárií, je nutné pri odlete si vybaviť všetky formality na letisku individuálne bez priamej účasti pracovníka cestovnej kancelárie, podľa pokynov cestovnej kancelárie PEGAS TOUR.
Zabezpečenie hotelových transferov v zahraničí z letísk môže byt uskutočnené aj tzv. shuttle busom, čo znamená, že doprava je kyvadlová, organizovaná miestnymi prepravnými spoločnosťami a využívaná viacerými cestovnými kanceláriami pre klientov rôznych hotelov niekoľkokrát denne a má vopred stanovené pravidelné časy odchodov. Pri transfere z letiska Neapol na ostrov Ischia budete v telefonickom kontakte s delegátkou, ktorá Vás oboznámi s prebiehajúcim transferom.


Vlastná doprava

Klient, cestujúci vlastnou dopravou, sám zodpovedá za dodržanie termínu nástupu a ukončenia pobytu, a teda aj čerpanie resp. nečerpanie zabezpečených služieb. Pri plánovaní cesty je potrebné brat do úvahy, že čas nástupu na ubytovanie je v popoludňajších hodinách a uvoľnenie ubytovacej kapacity je vždy v dopoludňajších hodinách. Informácie o presných časoch obdrží klient v Informáciách na cestu. Cestovná kancelária nezodpovedá za výber trasy, ani dopravnú situáciu po trase zvolenej klientom. V apartmánoch a pri väčšine hotelov je parkovanie zdarma, ak sa parkovanie priamo v ubytovacej kapacite platí a informácia a jej cena je vopred známa, je uvedená pri jednotlivých ubytovacích zariadeniach. Ubytovacie zariadenia majú právo cenu parkovania v priebehu roka upraviť.
Program 8-dňového pobytu vlastnou dopravou:
1.deň:nástup na ubytovanie cca po 16.00 hodine, individuálne voľno.
2.-7.deň:individuálne voľno, kúpanie, fakultatívne výlety, nákupy.
8.deň:uvoľnenie izieb a apartmánov do 09.00 resp. 10.00 hod., individuálne voľno.
V prípade iného ako 8-dňového pobytu vlastnou dopravou podmienky pre deň nástupu a deň ukončenia pobytu zostávajú nezmenené.

Poznávacie zájazdy a zájazdy typu POZNÁVANIE S POBYTOM PRI MORI letecky

Ubytovanie pri poznávacích zájazdoch leteckou alebo autobusovou dopravou poskytujeme na úrovni troch a viac hviezdičiek v hoteloch, apartmánoch resp. penziónoch v dvojlôžkových izbách s možnosťou prístelky, ktorá nemusí byt cenovo rozlíšená. Pri zájazdoch typu POZNÁVANIE S POBYTOM PRI MORI je ubytovanie zabezpečené v letoviskách pri mori počas celého zájazdu v rovnakom hoteli na jednom mieste trojhviezdičkovej alebo vyššej kategórie v dvojlôžkových izbách resp. dvojlôžkových izbách s prístelkou, ktorá nemusí byt cenovo rozlíšená. Ak je u viacdňových poznávacích zájazdoch uvádzaný termín nocľah resp. návrat na ubytovanie, znamená to, že sa jedná o opakované ubytovanie na jednom rovnakom mieste, ak je na konci programu uvedený termín ubytovanie, znamená to, že k ubytovaniu dochádza v inom hoteli. Pri autobusovej doprave využívame kvalitné klimatizované autobusy s videom a bufetom od viacerých dopravcov s nástupmi z rôznych miest Slovenska. Podrobnejšie podmienky prepravy autobusom a lietadlom uvádzame v časti autobusová doprava a letecká doprava alebo na ponukových listoch samostatnej dopravy. V prípade, že si to vyžadujú prevádzkové podmienky alebo počas napr. Veľkej noci a pri poznávacích zájazdoch s menšou obsadenosťou v záujme uskutočnenia zájazdu aj s dopravou autobusom, môže byt táto doprava zabezpečená autobusom rovnakej kategórie s nižším počtom sedadiel. Pri poznávacích zájazdoch v skorších jarných termínoch sa môže stať, že kvôli nepriazni počasia v dňoch trvania zájazdu vo vyššie položených lokalitách, budú niektoré služby obmedzené resp. nebudú v prevádzke. Pri poznávacích zájazdoch je k dispozícii kvalifikovaný sprievodca v slovenskom resp. českom jazyku. Presun v zahraničí počas prehliadky do/z jednotlivých miest môže byt naviac zabezpečený aj metrom, vlakom alebo inou miestnou dopravou. Trasa autobusu a zvozových vozidiel po Slovensku pri ceste tam a pri ceste späť môže byt rozdielna.
Pri odletoch z iných letísk ako Bratislava pri poznávacích leteckých zájazdoch je transfer z Bratislavy na letisko do Viedne prípadne Budapešti zahrnutý v cene (ak nie je uvedené inak, pri odlete z Prahy a Katovíc je doprava na letisko individuálna). Doprava na letisko pri zájazdoch typu POZNÁVANIE S POBYTOM PRI MORI je individuálna resp. je možnosť dokúpenia transferu. Pri letenkách a ich zmenách zakúpených poznávacích zájazdov leteckou dopravou alebo zájazdov typu a POZNÁVANIE S POBYTOM PRI MORI na pravidelných linkách sa klient riadi jej prepravnými podmienkami. Povinný letiskový a servisný poplatok zahŕňa letiskové, palivové a emisné poplatky, bezpečnostné taxy a iné servisné poplatky súvisiace s vykonaním leteckej dopravy. Podrobnejšie podmienky prepravy leteckou dopravou nájdete na predchádzajúcich stranách.
V jednotlivých mestách treba počítať s výberom pobytovej taxy, ktorú je potrebné uhradiť priamo na mieste v hotovosti. Pobytová taxa môže byt určená v jednotlivých regiónoch každého štátu v jednotlivých hoteloch rozdielne a môže sa v priebehu roka meniť.
Ubytovacie poukazy tzv. voucher pri poznávacích zájazdoch má k dispozícii sprievodca za celú skupinu (ak klient neobdrží individuálne vouchery na jednotlivé služby). V zahraničí pri zájazdoch leteckou dopravou môžu byt k presunom z letísk a na absolvovanie programu využívané aj mikrobusy alebo midibusy.
Ceny možných vstupov sú uvádzané orientačne, naviac, niektoré pamiatky sú otvorené len sezónne a v niektorých termínoch poznávacích zájazdov nie je možné ich navštíviť.


Lodné zájazdy s autobusovou dopravou a slovensky hovoriacim sprievodcom

Doprava autobusom sa riadi prepravnými podmienkami ako pri kyvadlovej doprave. Výstupné miesto je jeden  konkrétny prístav. Počas prepravy aj počas plavby je k dispozícii slovensky/česky hovoriaci sprievodca PEGAS TOUR, ktorý je veľmi dôležitý pri takomto type zájazdu, hlavne kvôli jazykovej bariére, organizačným podmienkam a sprevádzania výletov. Väčšinou sa plavba uskutočňuje vo viacerých štátoch, preto je dôležité mať na zreteli, či danú plavbu tvoria štáty EU. Vtedy stačí mať platný občiansky preukaz. Ak však je počas plavby návšteva aj napr. Turecka, Gibraltaru alebo iného štátu mimo EU, je potrebný platný cestovný pas. Počas plavby nie je možné platiť v hotovosti, je potrebné mať platobnú kartu. Podrobné informácie o takomto type zájazdu Vám poskytneme v cestovnej kancelárii a obdržíte ich v Informáciách pred zájazdom.


Služby delegátov a asistenčné služby

Počas všetkých pobytov a zájazdov organizovaných PEGAS TOUR (výnimky sú uvedené v cenníku) je klientom k dispozícii stály delegát. Pri úvodnej informačnej schôdzke Vás delegát PEGAS TOUR resp. partnerských cestovných kancelárií podrobne oboznámi so všetkými dôležitými skutočnosťami, potrebnými pre Váš pobyt. Oboznámi Vás s miestom pobytu a jeho okolím, ponúkne Vám výlety a prípadne sa s Vami dohodne na ďalšom stretnutí. Keďže delegát má obvykle na starosti klientov vo viacerých strediskách a ubytovacích zariadeniach, je dôležité sa úvodných stretnutí zúčastniť. Taktiež odporúčame sledovať informačné tabule resp. informačné knihy cestovnej kancelárie PEGAS TOUR resp. jej zahraničných partnerov, kde sú uvedené informačné hodiny a kontakt na delegáta resp. asistenčné služby pre prípad mimoriadnej situácie alebo okamžitej pomoci. Taktiež v upresňujúcich informáciách na cestu uvádzame vždy kontakt na príslušného slovensky resp. česky hovoriaceho delegáta spolupracujúcej cestovnej kancelárie resp. povereného pracovníka partnerskej zahraničnej agentúry, ktorý je k dispozícii klientom v príslušnej agentúre; v prípade česky alebo slovensky hovoriaceho pracovníka je to uvedené v texte pod tabuľkou. Asistenčné služby znamenajú základné informácie v slovenskom resp. v českom jazyku a prípadný ďalší kontakt telefonicky resp. podľa potreby. Sú poskytované zástupcami cestovnej kancelárie v danej oblasti (nemusí byť priamo  v stredisku). Počas autobusových a leteckých poznávacích zájazdov je k dispozícií sprievodca PEGAS TOUR s platným osvedčením počas celého zájazdu (v prípade leteckých zájazdov je možné výnimočne, že sprievodca sa pripojí ku skupine v mieste prestupu alebo v mieste cieľovej krajiny). Ak je pod tabuľkou, čo obsahuje cena, označenie len „sprievodca“, znamená to, že zájazd je organizovaný v spolupráci s inými českými alebo slovenskými cestovnými kanceláriami. Pri zájazdoch typu POZNÁVANIE S POBYTOM PRI MORI je k dispozícii delegát s platným osvedčením priamo na mieste. V niektorých svetových metropolách a významných historických pamiatkach je sprevádzanie upravené miestnou právnou úpravou, ktorá povoľuje sprevádzanie iba osobám so špeciálnou licenciou. Služby týchto sprievodcov v niektorom zo svetových jazykov si môže každý účastník zájazdu objednať priamo na mieste individuálne. Sprievodca CK nemôže v týchto prípadoch podávať výklad priamo v navštívenom objekte pre celú skupinu. V prípade, že po začiatku zájazdu nastanú okolnosti, ktoré CK nemôže ovplyvniť, môže sprievodca CK upraviť poradie navštívených miest a pamiatok pri poznávacích zájazdoch inak, ako bolo uvedené v pôvodnom programe, so zreteľom na pohodlie a bezpečnosť všetkých účastníkov zájazdu.

Pobytové taxy

V Chorvátsku je dlhé roky už pravidlom platenie pobytovej taxy, ktorá sa platí vopred v cestovnej kancelárii. Takisto sa pobytová taxa a registračný poplatok platí v Slovinsku, avšak klient ju musí uhradiť na mieste pri príchode. V Španielsku sa tiež platí pobytová taxa, zatiaľ je toto známe len v oblasti Katalánska, takisto sa platí na mieste. Jej výška je rozdielna pre jednotlivé regióny a kategórie ubytovania a môže sa počas roka meniť, ceny sú uvádzané orientačne. Naviac môže byt zavedená aj v lokalite, kde to v ponuke  nie je uvedené. Taliansko postupne zavádza vyberanie pobytovej taxy na mieste pri príchode nielen v metropolách, ale aj v niektorých letoviskách, podľa rozhodnutia miestnych orgánov. Teda ani v jednej lokalite nemusí ísť v každom stredisku o rovnakú alebo vôbec určenú výšku pobytovej taxy. Pobytové taxy v Taliansku sa schvaľujú príslušnými miestnymi orgánmi na začiatku letnej turistickej sezóny a tým pádom môžu byt vyberané na mieste aj v kapacitách, kde to nie je uvedené v povinných príplatkoch, nakoľko neboli v čase vydania ponuky  alebo známe ani čiastočné informácie. Takisto môže byt pobytová taxa vyberaná v rozdielnej alebo podobnej výške ako je uvedené v ponuke. Výška pobytovej taxy sa väčšinou pohybuje pre dospelé osoby od cca 0,50 €/apartmán do cca 3,- € za hotely vyššej kategórie na deň, deti do určitého veku taxu neplatia, prípadne platia polovičnú sumu. Pri poznávacích zájazdoch je bežné, že sa pobytová taxa vo väčšine miest platí priamo na mieste.

Mobilné telefóny

Dnes je už samozrejmosťou používanie mobilných telefónov aj v zahraničí a komunikácia prostredníctvom nich aj na mieste pobytu. Preto v Zmluvách o zájazde resp. Zmluve o pobyte alebo službe uvádzajte správne číslo mobilného telefónu s roamingom, s ktorým vycestujete do zahraničia! Ceny hovorov v rámci EU sú rovnaké, preto neváhajte v prípade potreby použiť telefón aj počas pobytu.

Fakultatívne výlety

Sú príjemným spestrením každej dovolenky a umožnia lepšie spoznať navštívenú krajinu. Zakúpiť si ich môžete v akejkoľvek miestnej cestovnej kancelárii, prípadne u nášho zahraničného partnera priamo na pobytovom mieste a to buď prostredníctvom miestnej cestovnej kancelárie, delegáta resp. pracovníka agentúry resp. asistenčnej služby alebo priamo na recepcii ubytovacích zariadení. Výlety sú organizované a predávané priamo zahraničným partnerom, preto cestovná kancelária PEGAS TOUR nenesie zodpovednosť za prípadné chyby a nedostatky, ani za tvorbu cien. Pri zakúpení výletov na mieste pobytu odporúčame dbať na informácie, čo cena zahŕňa, v akom jazyku sú sprievodcovské služby a pod. Pokiaľ ste si zakúpili zájazd s kompletnou cenou zájazdu, ktorá obsahuje aj výlet resp. výlety, tento výlet resp. výlety sú sprevádzané v slovenskom resp. českom jazyku (ak nie je uvedené inak). Neabsolvovaním výletov nevzniká nárok na finančnú alebo inú náhradu.

Ochrana osobných údajov

Vaše osobné údaje spracúvame v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a rady c. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES a zákonom c. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov. Ceníme si Vaše súkromie, preto spracúvame len tie osobné údaje, ktoré sú nevyhnutné na poskytovanie našich služieb pre Vás. Podrobné informácie o spracúvaní osobných údajov nájdete na našej webovej stránke www.pegastour.sk (www.pegastour.sk/sub_pdf/zasady_spracuvaniaOU.pdf) alebo v našej prevádzke a u každého nášho predajcu.

Ďalšie rady a odporúčania

Aj keď pri prechode hraníc do krajín EÚ v rámci Schengenskej dohody už nie je potrebná kontrola dokladov, každý turista a zviera musí mat pri sebe platné cestovné doklady! V rámci EU môžu slovenskí občania cestovať na platný občiansky preukaz. Pred odchodom si skontrolujte tiež platnosť cestovného dokladu. Každá osoba, aj deti od 0 – 15 rokov musia cestovať na vlastný cestovný pas. Ponuka pobytov a zájazdov PEGAS TOUR je do krajín, kde nie sú potrebné pre slovenských turistov víza (okrem víz do Ruska). V prípade zakúpenia výletov do krajín mimo EÚ (napr. v Andalúzii do Maroka) alebo poznávacích zájazdov do krajín mimo EU je potrebný aj cestovný pas a do niektorých krajín sú potrebné aj víza. Cestovná kancelária nenesie zodpovednosť za odmietnutie dodania alebo oneskorené dodanie potrebných dokumentov na udelenie víz a cestovná kancelária nenesie zodpovednosť za neudelenie víz na základe dodaných podkladov. Vo všetkých prímorských krajinách je bežné, že napriek snahe ubytovacieho zariadenia sa môže v menšom množstve vyskytnúť menší hmyz alebo mravce. V stredomorských krajinách nie je bežne používaná voda z vodovodu na pitie resp. na varenie, preto odporúčame ku konzumácii zakupovať balenú vodu v miestnych obchodoch za symbolické ceny. V ubytovacích zariadeniach so solárnym ohrevom je teplota vody závislá od množstva slnečných hodín. Cudzím štátnym príslušníkom odporúčame, aby si sami zabezpečili informácie o platnosti ich cestovných dokladov a víz, telefónnych čísiel zastupiteľských orgánov ich krajiny, a iných kontaktných adries a telefónnych čísiel vrátane predvoľby danej krajiny.

Upozornenie

Podmienkou účasti na zájazde je uzatvorenie Zmluvy o zájazde, ktorej súčasťou sú aj Zmluvné podmienky (uvedené na www.pegastour.sk). Pred uzatvorením tejto Zmluvy obdržíte cenovú ponuku a Formulár štandardných informácií. Dobrá informovanosť o Zmluvných podmienkach, o rozsahu a obsahu ponúkaných služieb je jedným z predpokladov spokojnosti zákazníka. Odporúčame Vám, aby ste sa oboznámili so všetkými informáciami a Zmluvnými podmienkami a svojou informovanosťou o rozsahu a obsahu služieb prispeli k obojstrannej spokojnosti. Svojím podpisom na Zmluve o zájazde potvrdzujete, že sú Vám tieto podmienky a informácie známe a súhlasíte s nimi.
V ponukových listoch a na www.pegastour.sk uvádzame všetky druhy našich ponúk, t.j. zájazdov a spojených cestovných služieb v zmysle Zákona c. 170/2018 Z. z., platného od 01. 01. 2019, ako aj pobytov so stravou a bez stravy, jednodňových akcií a možných ďalších služieb. K týmto pobytom a službám sa uzatvárajú Zmluvy o pobyte alebo službe a prislúchajú im Všeobecné zmluvné podmienky.
Údaje uvedené v ponuke a na www.pegastour.sk sú na základe informácií dostupných a platných v čase spracovania  ponuky. V období medzi  vydaním ponukových listov  a uverejnením na www.pegastour.sk  a uskutočnením zájazdu alebo pobytu  mohli nastať nové skutočnosti, ktoré majú vplyv na podmienky realizácie zájazdu. PEGAS TOUR si pred uzatvorením Zmluvy o zájazde resp. Zmluvy o pobyte alebo službe vyhradzuje právo na zmenu a aktualizáciu údajov uvedených v ponuke a na www.pegastour.sk Všetky dokumenty, zmeny, aktualizácie a nové ponuky po uzávierke ponúk  budeme uverejňovať na našej internetovej stránke www.pegastour.sk.